Blog

• 01.01.2015 12:33

Wilhelm röntgen (1845-1923)

Bu Alman bilim insanı , çok düşük basınçta  bulunan  bir gazın içinden elektrik akımı geçtiğinde ne olacağını araştırırken  ''x'' ışınını  keşfetmiştir diye bilinmesine rağmen ''x'' ışınını Nikola Tesla bulmuştur.

• 01.01.2015 12:19

ISAAC NEWTON (1643-1727)

Bu İngiliz bilim insanı Isaac Newton,şeylerin nasıl hareket ettiklerini açıklayan yasaları keşfetti.Yer çekiminin şiddetininfarklı yerlerdeki farklı nesnelerin nasıl etkilediğini gösterdi. Işık ve matematik alanında da bazı keşifler yaptı.ışığın farklı renklerden oluştuğunu kanıtladı ve içbükey ayna kullanılan ilk teleskobu icat etti.

• 01.01.2015 11:51

louis pasteur (1822-1895)

Pasteur insanların ''kuduz'' adı verilen bu ölümcül hastalığa yakalanmasını  engellemenin yolunu buldu.Ayrıca sütün sağlıklı bir şekilde içilebilmesi için  nasıl bir işlemden  geçirilmesi gerektiğini  keşfetti ve hastalıklaramikropların yol açtığının gösterilmesine yardımcı oldu.

• 01.01.2015 10:56

guglielmo MARCONİ (1874-1937)

Marconi ilk başarılı ''telsiz telgrafı'' imal etti. Bununla mesajları  havadan radyo sinyalleri olarak gönderdi.Böylece ilk kez açık denizdeki gemiler çok uzak mesafelere mesaj gönderip alabildiler.Ancak Nikola Tesla'nın ölümünden 5 ay sonra Amerikan Yüksek Mahkemesi daha önce Amerikan Patent Ofisi tarafından onaylanan kablosuz iletişim tekniğinin geçersiz olduğuna ve Nikola Tesla'ya ait oldağuna karar vermiştir.

• 29.12.2014 17:18

DİSLEKSİ

Disleksi en sık rastlanan öğrenim bozukluklarından biridir.Asıl sorun hafıza ve dil ile ilgilidir.Disleksi olan kişiler her şeyi unutur ve dil ile ilgili derslerde sıkıntı çektikleri bilinmektedir.Bazıları okul zamanında hızlıkonuşabilir .İnsanlarda onları pek takmazlar. Normal bir insan okuma,yazma ve anlama gibi şeyler için beyninin sol ön lobunu kullanır.Disleksi olan insanlar beyninin sol ön lobunu kullanmakta zorluk çekerler.Disleksi olan kişiler kitapları pek sevmezler.Bazıları kitapları anlamak için aynı kitabı 5-6 kez okurlar.Disleksi olan insanlar üstün zekalıdır. Bazıları ise dahidir.Bunlar arasında Albert Einstein,Walt Disney,Leonardo Da Vinci,Bil Gates vardır.

• 28.12.2014 17:14

GALİLEO GALİLEİ

Galileo bilimin her alanında çalışmış.Nesnelerin nasıl hareket ettiklerini, düştüklerini ve döndüklerini açıklamış.Bu İtalyan astronom , gezegenleri ve ayları gösteren bir teleskop geliştirmiş.Ay'ı ve gezegenleri incelemiş. Ayrıca Galileo teleskopunu kullanarak Jüpiter'in4uydusunukeşfetmiş.Bunlar;IO,Europa,Ganymede,Callisto'dur.

• 27.12.2014 10:33

marie curie 1867-1934

Curie uraninit adı verilen maden filizinin tonlarcası içinden radyum  adı verilen bir elementin çok küçük miktarını ayırmak için kimya bilimi kullandı. Radyum karanlıkta ışıldar ve kansere neden olabildiği  gibi bazı kanser türlerinin tedavisinde kullanılır.

• 26.12.2014 19:50

HER güne 1bilim insanı

albert  einstein 1879-1955

Einstein gelmiş geçmiş en ünlü bilim insanlarından biridir. Işık, kütleçekimi,kütle ve enerji hakkında birçok önemli fikir ortaya atmıştır.  Einstein, kütle ile enerjinin aynı şey olduğunu kanıtladı,yer çekimi ile hareketin zamanı yavaşlatabileceğini ve ışığın foton adı verilen küçük parçacıklar halinde yayıldığını kanıtlamıştır.

• 25.12.2014 19:18

İBN-İ HEYSEM

965 yılında Basra'da doğdu. Bilimsel yöntemi kullanan ilk insanlardan biridir.
    Işığın hareketiyle ilgili araştırmaları ışığın görme renkler ve gölgelerle bağlantısını
    açıkladı.1038-1040 yılları arasında Kahirede vefat etti.

• 18.12.2014 16:08

KAN

EVET...!arkadaşlar bu bilgiler size lazım olacak....

1.Kanın vücudun içindeki rengi mavidir.Ancak kan hava ile temas edince rengi kırmızıya döner!

2. Kan vücudumuzu ancak 20 saniyede dolaşır!

3.Kan grupları A rh+,A rh-,B rh+,B rh-,AB rh+,AB rh-,0 rh+,0 rh- olarak guplandırılır!

<< 1 | 2

Anket

web sitesini beğendiniz mi?

Toplam oy: 689

İletişim

© 2014 Tüm Hakları Saklıdır.

Ücretsiz web sitesi oluşturun!Webnode